Legea Macron reprezentant transport Franta

4 Comentarii

Legea Macron transport reprezentant Franta

Cabinetul nostru de avocatura intervine in domeniul detasarilor intra-UE de numerosi ani.

Asa cum este explicat mai jos Legea Macron este o adaptare a regulilor de detasare domeniului transporturilor.

Cabinetul nostru de avocatura este in masura sa asigure reprezentarea în Franta a companiei dvs de transport prevazuta de noile reguli cunoscute sub denumirea de Legea Macron.

Daca dorit sa ne contactati folositi una din modalitatile prevazute aici: Contact

Legea Macron desemneaza regulile aplicabile transportatorilor internationali in domeniul detasarilor si deci deasemenea companiilor de transport din România care intervin pe teritoriul Frantei.

Legea Macron din data de 6 august 2015 poarta numele  Ministrului francez de economie Emmanuel Macron.

Legea Macron a modificat articolul L 1331-1 din codul transporturilor francez.

In noua sa formulare articolul L 1331-1 din codul transporturilor francez dispune:

„Article L1331-1 Code des transports:
Modifié par LOI n°2015-990 du 6 août 2015 – art. 281

I.-Un décret en Conseil d’Etat fixe les conditions dans lesquelles une attestation établie par les entreprises de transport mentionnées à l’article L. 1321-1 du présent code qui détachent des salariés roulants ou navigants se substitue à la déclaration mentionnée au I de l’article L. 1262-2-1 du code du travail.

II.-Un décret en Conseil d’Etat fixe la période pendant laquelle est assurée la liaison entre les agents mentionnés à l’article L. 8271-1-2 du code du travail et le représentant sur le territoire national désigné, en application du II de l’article L. 1262-2-1 du même code, par les entreprises de transport mentionnées à l’article L. 1321-1 du présent code qui détachent des salariés roulants ou navigants.”

Decretul de aplicare al legii Macron a fost publicat pe data de 7 aprilie 2016. Intrarea in aplicare a decretului a fost fixata la data de 1 iulie 2016.

Pentru mai multe detalii privind dispozitiile legii Macron aplicabile transportatorilor internationali: Transport Franta reprezentant detasare Legea Macron

La ora actuala anumite contestatii au fost formulate impotriva dispozitiilor cuprinse in Legea Macron.

Principala contestatie priveste aplicarea salariului minim francez in domeniul transporturilor, mai precis obligatia impusa astfel transportatorilor internationali care detaseaza soferi profesionisti pe teritoriul Frantei.

In ceeea ce priveste desemnarea unui reprezentant în Franta, aceasta dispozitie este o transpunere  a articolului 9 e) din Directiva UE 214/67 din data de 15 mai 2014:

„Articolul 9 Cerințe administrative și măsuri de control

(1)Statele membre nu pot impune decât cerințe administrative și măsuri de control necesare pentru a asigura monitorizarea eficace a respectării obligațiilor prevăzute în prezenta directivă și în Directiva 96/71/CE, cu condiția ca acestea să fie justificate și proporționale în conformitate cu dreptul Uniunii.

În aceste scopuri, statele membre pot impune îndeosebi următoarele măsuri:

e) obligația de a desemna o persoană care să asigure legătura cu autoritățile competente din statul membru gazdă în care sunt prestate serviciile și să trimită și să primească documente și/sau avize, dacă este cazul;”

Legea Macron transport reprezentant Franta

4 Comentarii la Legea Macron reprezentant transport Franta

Adaugati un comentariu »
  1. Daniel Georgescu's Gravatar Daniel Georgescu
    23/07/2016 at 16:58 | Permalink

Buna ziua

Aceasta lege este aplicabila si pentru soferul patron?

Multumesc

Daniel Georgescu

2. Crăciun Florentina Mihaela's Gravatar Crăciun Florentina Mihaela
    17/05/2017 at 15:55 | Permalink

Bună seara,
    Întrebarea adresata de domnul Daniel Georgescu cu privire la Legea Macron și întrebarea adresata de doameni Gica Cătălina cu privire tot la Legea Macron dar face parte din comentariile cu privire la formularul A1, sunt izbitor de asemănătoare și totuși…..și totuși doua răspunsuri diferite. Și eu sunt în aceeași situație și nu știu ce sa înțeleg….. Dacă este cu putință as dori un răspuns concret pe LEGE nu o parere.
    Mulțumesc și va doresc o după masa liniștită.

Adaugati un comentariu

Email-ul vostru nu este facut public.